Selasa, 29 Mei 2012

PROGRAM CELIK AL-QURAN TEKNIK AL-BAGHDADI BERSAMA MASYARAKAT ORANG ASLI DI KAMPUNG PANTOS KUALA LIPIS

Pada 28/5/2012 :- Al-Baghdadi Method Sdn.Bhd dengan kerjasama dari Majlis Ugama Islam Dan Adat Resam Melayu Pahang, Pejabat Agma Islam Daerah Lipis, Unit Dakwah JAKIM dan Pejabat Agama Islam Daerah Cameron Highlands telah mengadakan program celik Al-Quran kepada masyarakat orang asli bersama TV3 di Kampung Pantos Pos Lanai Kuala Lipis Pahang. Program ini di adakan di Surau Kampung Pantos Pos Lanai Kuala Lipis.

Program ini memberi fokus kepada masyarakat orang asli dengan tekni yang mudah dan dapat menarik minat di kalangan orang asli untuk mempelajari  Al- Quran dengan mudah dan cepat. Program ini bermula seawal pukul 8.00 pagi  dan berakhir pada pukul 3.30 petang. Matlamat dan objektif program dapat dicapai dengan jayanya, malah kebanyakan masyarakat orang asli mengharapkan program seperti ini di adaka setiap minggu di kampung mereka, kerana mereka suka dengan teknik Al-Baghdadi dalam mempelajari membaca Al-Quran, malah mereka tidak merasa jemu untuk terus belajar, malahan menarik  minat yang menyeonokan kepada Orang Asli untuk terus belajar.

Ustaz Jalaluddin Bin Haji Hassanuddin Al Baghdadi
 
Salah seorang peserta menujuk teknik  membaca Al-Quran mudah dan cepat dengan kaedah AL-Baghdadi.


Ustaz Mohd Taufik Menjagar Kanak - kanak Orang Asli cara membaca Al-Quran dengan teknik Al-Baghdadi.

















 
Pesrta lelaki membuat latih tubi dengan teknik Al-Baghdadi membtulkan bacaan mereka

Kaum Ibu di kalangan Masyarakat Orang Asli pun turut mengambil peluang untuk belajar teknik mudah dan cepata membaca Al-Quran dengan kaedah Al-Baghdadi. 

Ustaz Jalaludin Bin Haji Hassanuddin Al Baghdadi merengkan kepada peserta  cara membaca setiap perkataan dalam modul dengan tenik Al-Baghdadi.

Kesungguhan peserta kaum ibu mempelajari teknik mudan dan cepat dengan kaedah Al-Baghdadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan